Everybody loves Cape Town!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van reneeinkaapstad - WaarBenJij.nu Everybody loves Cape Town!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van reneeinkaapstad - WaarBenJij.nu

Everybody loves Cape Town!!

Blijf op de hoogte en volg

11 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Joehoe,

Hier ben ik dan eindelijk weer haha. Sorry voor de vertraging, hier in Afrika gaat nu eenmaal alles wat langzamer :). Nee hoor, grapje. De wifi was kapot en pap en mam waren op bezoek dus ik heb andere dingen aan mijn hoofd gehad haha.

Mijn laatste reisverslag ben ik geëindigd met de zin: Zondag ga ik surfen. Nu vragen jullie je vast af of dit lompe schaap niks gebroken had? Nee, dit is niet gebeurd. Ik heb niks gebroken en ben niet opgegeten door een haai. Het surfen was echt superleuk, alleen had ik het megakoud in het water (ondanks mijn wetsuit).

Maar naast het surfen heb ik natuurlijk niet stil gezeten voor de rest van de maand, zo ben ik ook nog naar het Holi One festival geweest. Wat was dit een topper!! Geloof me, geen enkel festival kan een beter utizicht hebben dan dat dit festival had, namelijk de Tafelberg!!

Verder ben ik nog naar een Summer Sunset Concert geweest in Kirstenbosch Botanical Gardens, een hele leuke sfeer en zeker een aanrader om eens mee te maken!

Ik ben natuurlijk ook nog vele malen naar het strand geweest haha, maar als je echt ultiem wilt relaxen dan moeten jullie toch eens een kijkje nemen bij Shimmy's Beach Club, dit is echt het Ibiza van Kaapstad. In een woord: GENIETEN.

Ik doe hier eigenlijk zoveel, dat ik nu al niet meer kan opnoemen wat ik nog allemaal gedaan heb haha, oepsie.

Ohja, ik ben ook nog de Canopy Tour gaan doen. Dit is een zipline in een prachtig gebied tussen de bergen. Het waren 11 zipline's in totaal. De eerste vond ik doodeng, maar daarna vond ik het een groot feest. Angsten overwinnen noem ik dat! Het was echt een supervette dag.

En toen.. Woensdag 1 april was het eindelijk zover! Na acht weken kon ik pap en mam dan eindelijk van het vliegveld halen en kon ik ze laten zien hoe prachtig dit land is. Wat was het heerlijk om ze weer te zien! Ik ben na het vliegveld nog met hun naar het guesthouse gegaan en toen hebben ze meteen hun eerste aanraking met de Afrikaanse cultuur gehad. De taxi die me naar huis zou brengen was namelijk een uur te laat. Haha welkom in Afrika, TAKE IT EASY

De volgende dag moest ik werken, maar mocht ik gelukkig iets eerder naar huis. Hierdoor hebben we lekker op Waterfront kunnen lunchen en hebben we kunnen genieten van de uitzichten die Kaapstad te bieden heeft. 's Avonds zijn we gaan uiteten.

Op vrijdag had ik een hop on - hop off bustour gepland, zodat pap en mam de meeste toeristische attracties konden bekijken. We wilden ook naar tafelberg toe, maar de kabelbaan was helaas gesloten en hiken was geen optie ;p. Het was een heerlijke dag en pap en mam waren op slag verliefd op dit geweldige land. Tja, ik had julllie gewaarschuwd.

Op zaterdag heb ik ze meegenomen naar de Old Biscuit Mill en heb ik ze laten zien waar mijn stage lag en heb ik ze rondgeleid in het Centrum! Het was deze dag wat minder weer, dus chillen op het strand zat er niet in.

En toen was het zondag haha, we zouden naar Boulders Beach, Kaap de Goede Hoop, Kirstenbosch en Hout Bay gaan. Het was een georganiseerde tour en we werden rond 8 uur opgehaald bij het GuestHouse van pap en mam. Alleen was mijn wekker niet afgegaan, waardoor pap me om half 8 wakker belde met de vraag of ik überhaupt wel wakker was. Hahaha.. oeps.. Sorry ik chill teveel hier. Maar in 10 minuten was ik omgekleed en stond ik aan de deur bij hun Guesthouse. Dit was weer een geweldige dag, door naar deze plaatsen te trekken ziet men werkelijk hoe mooi Kaapstad is. Prachtige uitzichten!!

Op Maandag hebben we een wijntour gedaan. Pap is nu ook al politieagent want we hadden pech met de bus, waardoor pap het verkeer moest regelen. WELL DONE!!! Haha, nadat de band verwisseld was, hebben we onze wijntour verder kunnen zetten. Ook dit was een georganiseerde tour (via WIneflies, een echte aanrader!) We zijn vijf wijnboerderijen afgegaan, waar we bij iedere boerderij 5 wijn kregen. Bij ene zat er kaas proeven bij, bij de andere chocola proeven en bij weer een andere een lunch. Ook dit was een prachtige en hebben we volop genoten.

De rest van de week moest ik helaas werken en hebben pap en mam zichzelf meoten vermaken haha. Maar dit is ze goed gelukt hoor. Op dinsdag zijn ze zelfs langsgekomen bij mijn stage. Wat een superleuke ervaring! Ik heb ze rondgeleid in het gebouw en uitgelegd wat ik nu precies deed. Voor de rest zijn we in de avonden lekker gaan uiteten.

Omdat pap en mam gister terugvlogen en hun Guesthouse moesten verlaten op het moment dat ik op stage zat, moest ik donderdagavond al afscheid nemen. We zijn toen eerst gaan eten bij de pizzeria en daarna naar Waterfront gegaan voor een drankje. En toen was het moment van afscheid weer daar. We hebben natuurlijk weer een traantje moeten laten, maar achja dat hoort erbij en over drie maanden zien we elkaar weer.

Over twee weken mag ik dan ook eindelijk Coen ophalen van het vliegveld, ik ben nu al zenuwachtig haha! Twee weken geleden kreeg ik trouwens ook het beste nieuws uit mijn hele leven. De sjat heeft zijn vlucht omgeboekt waardoor hij nu 5 dagen langer blijft. SO NICE.

Nou, hopelijk heb ik jullie vandaag weer wat meer op de hoogte gebracht van mijn leven hier haha. Tot snel en veel liefs xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Kaapstad

Stage in Kaapstad

..

Recente Reisverslagen:

23 Mei 2015

The best weeks of my life!!!

11 April 2015

Everybody loves Cape Town!!

05 Maart 2015

One month in lovely Cape Town

14 Februari 2015

Eerste week stage

04 Februari 2015

My first day

Actief sinds 04 Feb. 2015
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 2473

Voorgaande reizen:

04 Februari 2015 - 11 Juli 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: