The best weeks of my life!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van reneeinkaapstad - WaarBenJij.nu The best weeks of my life!!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van reneeinkaapstad - WaarBenJij.nu

The best weeks of my life!!!

23 Mei 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

24 April was het dan EINDELIJK zo ver. Coen kwam op bezoek, jeetje wat had ik hier lang naar uitgekeken! Het was heerlijk om weer samen met hem te zijn en hem weer in mijn armen te hebben!

De eerste dag dat Coen hier was zijn we naar Kirstenbosch Botanical Gardens geweest, hier hebben we door de tuinen gewandeld en hebben we lekker kunnen bijkletsen over de afgelopen weken. 's Avonds waren we uiteraard gaan uiteten!

OMG en toen op zondag was het zover... SKYDIVEN! Ik kan nog steeds niet geloven dat ik dit gedaan heb, maar het was echt te fantastisch voor worden. Het was geweldig om deze ervaring met Coen te delen. Het uitzicht vanuit de lucht was prachtig en de vrije val gaf een heerlijk gevoel!

Van maandag tot zondag zijn we de Garden Route gaan doen, wat een week! We waren maandagnacht vertrokken, zodat we op tijd op de eerste bestemming (Oudtshoorn) zouden aankomen. Met enige vertraging (door mijn fantastisch navigatie skills) waren we aangekomen. Ik denk dat ik navigatie skills maar beter kan skippen uit mijn CV, want ik ben dus echt een regelrechte ramp, he Coen? De eerste dag hebben we een bezoekje gebracht aan de Cango Caves, dit zijn oude grotten met kruipruimtes/klimmen alles. Nou daar ging mevrouw paniekje, ik was trots op mezelf dat ik het gedaan had haha. Het guesthouse waar we sliepen was ontworpen als een boomhut, super romantisch! We zijn 's avonds een hapje gaan eten en zijn toen lekker gaan chillen voor de openhaard. (Ja,hier is het soms ook koud). De ochtend daarna had Coen me verrast met een heerlijk ontbijtje! Die dag zijn we naar Swartberg Pass gegaan en hebben hier kunnen genieten van een heerlijk uitzicht.

Op woensdag zijn we doorgereden naar Wilderness en op weg daar na toe hebben we een Game Drive Safari gedaan en zijn we gaan wandelen met leeuwen. Wat een prachtige ervaring! Om de leeuwen in toom te houden liepen er 5 gidsen mee en als we op de foto met de leeuwen wilde moesten we goed naar de gidsen luisteren. Toen we in het guesthouse aankwamen lagen er rozenblaadjes en stond er een fles wijn klaar, dit was een verrassing van Coen, zo lief! 's Avonds hebben we het meest romantische diner ooit gehad, namelijk een food & wine pairing bij Serendipity. Ik voelde me echt een prinses haha.

De dag erna zijn we naar Mosselbaai gereden voor onze Shark Cage Diving, ik was stiekem wel een beetje zenuwachtig maar toen ik eenmaal in de kooi zat en de eerste haai voorbij was gekomen, vond ik het echt fantastisch. We hadden echt geluk, want die dag waren er 5 haaien in het water!

Op vrijdag zijn we doorgereden naar Plettenburg Bay en hebben we op de weg daarheen een AfriCanyon tour gedaan. Dit hield in dat we gingen abseilen, ziplinen en van rotsen gingen afspringen in een prachtig gebied langs de Garden Route. Ik heb die dag heel wat angsten overwonnen haha! 's Avonds kreeg ik de verrassing van mijn leven, Coen had weer met het guesthouse geregeld dat er rozenblaadjes zouden zijn, een fles wijn en een tapasplankje! Ik was zo gelukkig, hij heeft me echt verwend en daarvoor zal ik altijd dankbaar zijn.

Op zaterdag was het dan zover, de volgende adrenaline challenge! We gingen namelijk Bungeejumpen van 's werelds hoogste commerciële bungee, maar liefst 216 meter hoog. Coen heeft me bovenop de brug echt gerust moet stellen, want ik dacht echt dat ik ging flauwvallen van de angst hahahahaha. Toen ik eenmaal van de brug sprong kreeg ik echt een heerlijk gevoel en was ik zo trots dat ik het gewoon gedaan had! We zijn die dag ook nog naar National Park Tsitsikamma geweest en hebben we een bezoek gebracht aan Mouth River. Ik ben echt zo blij dat ik al deze mooie ervaring met Coen heb mogen delen.

Op zondag zijn we naar Knysna Elephant Park geweest en hebben we de olifanten kunnen voeren. We hadden er eigenlijk ook op willen rijden, maar helaas zat die dag al alles volgeboekt. 's Avonds zijn we richting Swellendam gereden omdat we de dag erna terug zouden gaan naar Kaapstad. In Swellendam hebben we de angst van ons leven gehad, er zat namelijk een huge spider op de badkamer en toen Coen op onderzoek uitging op internet bleek dat het niet de meest vriendelijke spinnen waren hahaha. Maar goed, gelukkig leven we nog alletwee!

Op maandag zijn we vroeg richting Kaapstad vertrokken omdat we deze dag graag naar Kaap de Goede Hoop en Boulders Beach wilde vertrekken. Ik vond het zo fijn om Coen deze plaats te laten zien en ik was zo gelukkig om hier samen met hem te zijn!

De dag erna zijn we in de ochtend naar Robben Island geweest, heel indrukwekkend. 's middags zijn we wat gaan eten op Waterfront en hebben we daar lekker gerelaxt!

Mijn vakantie was toen jammer genoeg over en heeft Coen zich een paar dagen zelf moeten vermaken. Dat is hem prima gelukt, hij heeft een dag een motor gehuurd en is Kaapstad gaan ontdekken op de motor en de andere dagen is die gaan vissen en naar het strand geweest. 's Avonds zijn we steeds gaan uiteten met een lekker flesje wijn erbij.

Op zaterdagochtend zijn we een townshiptour gaan doen, hierdoor werden we wel even geconfronteerd met het andere deel van Afrika. Heel heftig!
's Middags zijn we gaan picknicken op Signal Hill en hebben we de sunset bekeken.

Op zondag was het tijd om zat te worden haha, deze dag hebben we een heerlijke wijntour gedaan en nog eens even flink genoten van onze tijd samen.

Op dinsdag hadden we onze laatste avond samen en zijn we heerlijk gaan uiteten bij het Mount Nelson Hotel, ook dit was erg romantisch en we hebben er een prachtige avond gehad.

In de tussentijd waren ook Nikie en Karlien aangekomen, met hun zijn we ook nog naar SIgnal Hill en Waterfront enzo geweest. Op woensdagavond was het dan zover, Coen en ik moesten afscheid nemen van elkaar. Opnieuw voor 8 weken... dit was echt het verschrikkelijkste wat ik ooit heb moeten doen. Onze tijd samen hier was zo fijn en ik wilde gewoon niet dat daar nu een einde aan kwam. Ik was heel blij dat Nikie en Karlien bij me waren om mij volop te steunen, dat hebben ze ook zeker gedaan. Kardashians bedankt!
Mijn tijd met Coen in Kaapstad was echt fantastisch en die zal ik voor altijd koesteren, bedankt lieve sjat voor de verwennerij!

Op donderdagavond ben ik met Nikie en Karlien naar Canal Walk gegaan, dit zou het grootste winkelcentrum van Zuid-Afrika moeten voorstellen maar ik geloof dat we dan toch echt een deel gemist hebben haha. Dat weekend heb ik mijn spullen gepakt en ben ik lekker gaan logeren in het hostel van Nikie en Karlien, dit was heel gezellig! Op zaterdag zijn we naar de Old Biscuit Mill geweest en 's avonds hebben we lekker gebraaid. Op zondag zijn we naar Table Mountain gegaan, zodat ze een prachtig uitzicht over Kaapstad konden krijgen.
Vervolgens zijn we op maandag lekker gaan uiteten bij Cubana. Helaas, op dinsdag was het alweer tijd om afscheid te nemen. Ook dit viel erg zwaar, omdat ik hele goede steun aan hun heb gehad en het heel gezellig was. Maargoed, er komt een tijd van komen en een tijd van gaan. Helaas...Over 7 weekjes land ik op dit moment op Schiphol, dus ach alles komt wel goed hoor.

Morgen ga ik Sandboarden incl. een winetasting doen haha. De winetasting is pas erna, dus hopelijk ben ik niet al te lomp.